Prvé informácie
   
Obrázky z doterajšieho vývoja hry:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Členovia vývojárskeho tímu: Ian Pieragostini (zľava), Mike Okuda, Ken Henderson (bývalý člen), Glen Dahlgren, and Daron Stinnett.

 

1024 x 768
1600 x 1200
Star Trek Online

Star Trek Online bol názov pre MMORPG hru (Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game), ktorú najskôr vyvíjala spoločnosť Perpetual Entertainment. V marci 2008 sa na internete objavili informácie, že nové vývojárske štúdio má byť Cryptic Studios.

V januári 2008 spoločnosť Perpetual Entertainment zastavila produkciu hry a prepustila celý vývojársky tím Star Trek Online. Všetky materiály okrem programovacieho kódu boli presunuté do zatiaľ nepomenovaného štúdia ale či sa na hre aktívne pracuje je neznáme.

Beta testovanie sa plánovalo v zime 2007 alebo začiatkom jari 2008 a skúšobné spustenie začiatkom 2009 po premiére najnovšieho ST filmu.

VYDAVATEĽ:
VÝROBCA:
DÁTUM VYDANIA:
DOMOVSKÁ STRÁNKA:
ROK:
HVIEZDNY DÁTUM:
neznámy (neoficiálne Cryptic Studios)
neznámy
neznámy
startrekonline.com
2399
77021.1
Všeobecné informácie

Dej
Príbeh STO začína okolo hviezdneho dátumu 77021.1, dvadsať rokov po Star Trek Nemesise, kedy sa Alfa kvadrant spamätáva po vojne s Dominionom. Romulánske Hviezdne Impérium je len krôčik od blízkeho spojenectva (možno aj členstva) so Spojenou Federáciou Planét a zároveň sa posilňujú vzťahy s Klingónskou ríšou. Viac a viac rás sa prihlasuje do Akadémie Hviezdnej flotily aby sa pripojili k pribúdajúcim dôstojníkom flotily. Dokonca aj Borgovia sú považovaní za zvládnuteľnú hrozbu s technológiou, ktorú priniesla do kvadrantu kapitánka Kathryn Janewayová.

Tieto mierové podmienky presvedčili prezidenta Federácie aby sústredil zdroje Flotily do výstavby siete obrovských transwarpových tunelov, ktoré sú síce zložité a nákladné ale majú v sebe ohromný prieskumný potenciál. Časť Hviezdnej flotily sa obáva, že Federácia padá do falošného pocitu bezpečia a do pasce jedného zo svojich starých nepriateľov a možno aj nového. Pokiaľ prebieha tajná príprava na konflikt, tak je viac menej isté, že konflikt nastane. Ostane na vás, ktorú cestu si zvolíte pre nadchádzajúce storočie.

Beta kvadrant bude hlavná oblasť vesmíru, kde sa bude odohrávať väčšina hrania a s ďalším postupom hry sa budú otvárať nové oblasti. Dostupné oblasti na začiatku budú: Romulánske Hviezdne Impérium, Klingónska ríša, Vulkán, Andória, Tholiánske spoločenstvo, oblasť Briar Patch, Bolarus a možno neznáma nepriateľská sila. Borgovia budú jedni z hlavných odporcov a bytosti Q sa tiež vyskytnú v hre do určitej miery.

Funkcie hry
Star Trek Online bude dostupná na celom svete a preložená do rôznych jazykov a poplatok za hranie bude na báze mesačných platieb, porovnateľné s doterajšími predplatenými MMORPG hrami.

Hra predstaví obsah na báze planét a lodí a hráč bude môcť preskúmať Star Trekový svet z tretej osoby. Hráčove postavy a lode sa budú môcť vyvíjať a zvyšovať svoje schopnosti a systémy. Bude sa dať upravovať výbava a ostatné časti podľa potreby. Hviezdne lode môžu mať posádky zložené z viacerých postáv, ktoré pracujú spoločne a nové plavidlá sa budú dať zaobstarať prostredníctvom herných skúseností.

Hra obkresľuje obsah všetkých televíznych seriálov a filmov, tie dodržujú Star Trekový canon - oficiálne údaje. Aj keď vývojári urobili pár zmien aby sa vmestili do herného dizajnu a schopností. Očakávajú sa niektoré novinky ako nové technológie, dizajn lodí a mimozemské rasy. Niektorý obsah sa tiež použije z obľúbených neoficiálnych zdrojov. Hra bude zo začiatku dostupná pre Windowsové počítače ale sú už náznaky že sa hra prispôsobí aj na iné platformy ako napríklad mobilné zariadenia.

Podporovať komunitné módy a užívateľsky generovaný obsah v hre prostredníctvom holo paluby alebo cez prázdne oblasti v hre sa ešte preskúmava. Holo paluba by sa mohla použiť na isté prieskumné, sociálne a obchodné aktivity.

Hovorí sa, že vývojári uvažujú nad možnosťou prepojiť budúci televízny seriál s hrou a hráči tak budú môcť zasiahnuť do deja seriálu prostredníctvom svojich činov v STO ale zatiaľ takáto možnosť nie je dotiahnutá dokonca. Príbeh hry sa aspoň navrhuje tak aby sa dal odohrať v novom televíznom seriály.

Budúce rozšírenia STO by sa mali točiť okolo rozličných rás v Star Trekovom svete, napríklad Romulánov alebo Klingónov. STO bude využívať textový rozhovor ako hlavnú formu komunikácie ale PE by rado urobilo hlasový rozhovor viac dostupný tým, že ho zapracujú do hry. PE začali špekulovať nad možnosťou použiť v hre hlasy Majel Barrettovej (ako počítačový hlas), Johna de Lancieho, Kate Mulgrewovej a Ricarda Montalbana.

Systémové požiadavky
Presné systémové požiadavky neboli zatiaľ určené, keďže sa hra stále vyvíja ale nasledujúca tabuľka sumarizuje zatiaľ známe fakty. Zatiaľ vieme, že v hre budeme potrebovať grafickú kartu s podporou technológie Shader 2.0 na vyrenderovanie komplexu svetelných efektov a špekuluje sa, že DirectX 10 budeme potrebovať tiež.

Minimálne Odporúčané
  • 2+ GHz CPU

  • 1 GB RAM

  • 256 MB grafickú kartu
  • 3 GHz CPU

  • 2 GB RAM

  • 512 MB grafickú kartu
  • Herné informácie
    Misie
    Tak ako iné MMORPG hry aj STO je založené na dokončovaní úloh, zvyšovaní skúseností a získavaní hmotných aktív ako sú zbrane a finančné odmeny. Od STO sa očakáva, že bude obsahovať tisíce misií rôznych obtiažností a druhov.

    Väčšina misií sa odohráva v prírode, hráči pracujú spoločne s ostatnými hráčmi na celom svete aby dokončili rôzne misie, s ktorými sa loď Flotily bežne stretáva a zbierajú odmeny v závislosti na výkonoch počas misií. Každá misia bude vytvorená ručne, nebude sa používať žiadny naprogramovaný algoritmus ktorý by ich generoval v reálnom čase. Tak ako v seriáli, tak aj v STO budete môcť nájsť pre každú situáciu mierové riešenie ale súboj bude nevyhnutný v niektorých prípadoch.

    Plánuje sa aj súboj hráča proti hráčovi (PvP - player versus player) v dvoch variantoch. Pre občasných hráčov budú dostupné bojové simulácie, ktoré sa budú odohrávať na holo palube medzi dvoma protihráčmi. Druhá možnosť "divoký západ" je PvP oblasť pre rozsiahle boje. Výkon podaný v súboji PvP môže mať trvalé následky na postavu aj mimo prostredia PvP vyslúžením vyznamenania alebo trestu.

    Aliancie
    Postava si vyberie skupinu vo Federácii a pripojí sa do tzv. "frakcií". Toto pridelenie ovplyvní typ misie, výbavu a ostatné technológie dostupné pre postavu. Hráči sa môžu spájať s ostatnými hráčmi cez spoločenstvá nazývané "flotily". Takéto hráčske skupiny môžu spojiť skúsenosti a zdroje a zapojiť sa do väčších misií. Menšie hráčske skupiny budú pri určitých misiách povolené tiež, nazývať sa budú "kluby" a "malé tímy".

    Ekonomika a reputácia
    Ekonomika hry sa bude točiť okolo Federačného kreditu, možno zaň nakupovať také produkty a služby pre osobné pohodlie, ktoré Federácia pre svojich občanov nezabezpečuje ako napríklad ozdoby pre ľudí alebo do kajuty. Do hry sa možno implementuje pseudo-mena Prestige, ktorá bude môcť zlepšiť hráčovu reputáciu vo Flotile, v podstate za ňu kúpite výbavu, misie, typ hodností, typ lode a vylepšenia lode.

    Vesmírne cesty a prieskum
    Lode Flotily budú prepravovať postavy medzi miestami konvenčným warpovým pohonom a možno aj novými transwarpovými tunelmi. Avšak o rýchlosti v reálnom čase sa ešte nerozhodlo, lety nebudú okamžité a budú sa objavovať nečakané udalosti a misie počas letov. Spontánne misie a odmeny motivujú k voľnému preskúmavaniu galaxie pri nízkych cestovných rýchlostiach. Značný čas a úsilie sa venovalo novej technológii a tvorbe vesmírneho prostredia aby bolo tak príťažlivé ako tradičné pozemné prostredie.

    Vesmírny súboj
    Vesmírny súboj bude v reálnom čase zobrazený 3D grafikou s množstvom rôznych pohľadov kamery, tie budú zobrazovať interiér aj exteriér lode podobne ako v televízii. Schopnosť robiť rozhodujúce analýzy a rýchle rozhodnutia je pre tvorcov vytúžený cieľ. Vesmírny súboj bude mať pomalšie tempo ako pozemný súboj kvôli pomalším hybným rýchlostiam materských lodí.

    Lode všetkých veľkostí vrátane stíhacích lodí ako Federačný útočný stíhač, runabouty a raketoplány budú prístupné a hráči sa pred misiou môžu pripojiť k flotile s viacerými malými plavidlami alebo s jednou veľkou loďou. Vyššie postavení hráči budú mať schopnosť sformovať armádu pozostávajúcu z viacerých materských lodí a eskortovať lode na dokončenie náročných misií.

    Najväčšiu odmenu dostanú hráči, ktorí budú združení v skupinách a niektoré veľké lode bude môcť ovládať iba posádka s vyššími hodnosťami. Kapitáni takýchto posádok budú mať prístup k niektorým neuveriteľným schopnostiam. Hovorilo sa, že takéto armády môžu bojovať proti flotile Borgov. Najväčšie lode Flotily ako Galaxy alebo Sovereign nebudú riadiť jednotlivci. Takéto lode bude riadiť posádka zložená z botov a interiéry budú renderované vo vysokých detailoch; hráčom riadené lode budú v menších detailoch.

    Výsadok a pozemný súboj
    Výsadkový tím bude z pohľadu tretej osoby aby mohol hráč použiť zručnosti v akcii, podobne ako v iných MMO hrách. Systém hrania bude odlišný od strielačiek z pohľadu prvej osoby, bude dovolené útočiť, brániť a pomáhať. Hráč si bude môcť zvoliť transport z transportnej miestnosti alebo uskutočniť transport z miesta na miesto.

    Smrť pri pozemnom boji bude znamenať iba stratu času, v momente kritického poranenia sa postava núdzovo transportuje do zdravotníckeho zariadenia, bude ošetrená a navrátená naspäť do bojovej oblasti. Zámerom vývojárov je urobiť súboj pohodlný pre všetkých hráčov, tak aby sa zúčastňovali všetkých typov súbojov. Služby na mostíku aj vo výsadku budú rovnako dôležité pre ďalší vývoj hráča a počíta sa aj s oblastnými špecializáciami.

    Kľúčové postavy
    Prezident Federácie
    Opísaný ako charizmatický muž so smelou víziou budúcnosti mieru a bádania. Prezident nalieha na občanov a vedcov Federácie aby smerovali za "ďalšou hranicou".

    Pozemský veľvyslanec
    94-ročný pozemský veľvyslanec majúci galakticky-preslávené diplomatické zručnosti, ktoré poslúžili pri vyjednávaní s Romulánskym Hviezdnym Impériom ale "nikdy sa nezabudlo na to, že vesmír je prekvapujúci a nebezpečný viac ako si ktokoľvek vie predstaviť".

    Miral Paris
    Mladá klingónka/ľudská žena vstúpila do Flotily v šľapajach svojich rodičov. To inšpirovalo generáciu Klingónov, ktorí veria, že je Klingónska náboženská postava - kuvah'magh a vstúpili do Flotily aj oni.

    Informácie o vývoji
    Priebeh vývoja
    Hra sa postupne začala vyvíjať počas roku 2006, kedy PE - Perpetual Entertainment dal dohromady vývojársky tím a základný koncept. Začiatkom septembra oznámili, že komunita mala očakávať menej frekventované zverejňovanie obrázkov z hry a vývoj ostane zahalený rúškom tajomstva aby mohli potom mohli urobiť veľkolepé odhalenie, toho čo sa doposiaľ vytvorilo.

    V septembri 2006 začína hrateľnosť hry postupovať významne dopredu. Perpetual využije svoju serverovú technológiu (pôvodne použitú pre PE hru Gods & Heroes) a vytvorí živé testovacie prostredie pre výber servera, tvorbu postavy, pohyb postavy, kameru, zrážky telies, renderovanie a animáciu, to všetko na zjednodušenej vesmírnej stanici. Za pár mesiacov PE otestuje vesmírny súboj, obmedzený pozemný súboj, cesty vesmírom v zaľudnených sektoroch vesmíru a spustia misie zahŕňajúce tieto aspekty. PE v novembri 2006 viedli niekoľko rozhovorov, v ktorých odhalili meno sektoru Epsilon.

    V marci 2007 sa v podcaste na StarTrek-Online.net odhalilo, že dátum vydania sa posúva bližšie k dátumu premiéry filmu Star Trek XI ku koncu roku 2008. Nakoniec počas roku 2007 Daron Stinnett prezradil, že hra nebude vypustená v roku 2008 ale najskôr až začiatkom roku 2009.